
KRIZNA
KOMUNIKACIJA
Razumevanje krizne komunikacije kao
preduslov da se kriza - izbegne
Krizne komunikacije su deo poslovanja, kao i života. Samo od našeg razumevanja okidača krizne komunikacije, mogućnosti kontrole nad informacijama i pre svega načina na koji ćemo na krizu reagovati, zavisi da li će kriza ostati izolovan incident ili eskalirati.
Problematike kojima se bavimo
Razlika krize u poslovanju i krizne komunikacije. Kriza u poslovanju je stvar poslovne pripreme i pronalaženja biznis rešenja, dok je krizna komunikacija vezana za način na koji ćemo o krizi pričati ili odgovarati. Svaka firma ili organizacija može razviti barem pet, pa i deset, potencijalnih kriznih scenarija i pripremiti potencijalnu kriznu komunikaciju. Zašto onda većina firmi i organizacija to ne radi?
Da li je i ćutanje neka vrsta odgovora? Jedna od najčešćih reakcija, a neretko i grešaka je ćutanje u krizi. Ćutanje može poslati poruku da se nešto krije, da smo nezainteresovani ili prosto arogantni. Nijedno nije dobro za reputaciju, tim pre što u današnje vreme digitalnih medija i brzih komunikacija, retko šta može ostati „tajna“.
Većina kriza 21. veka nastaje na digitalnim kanalima. Kakve onda kompetence moraju posedovati Social media manageri i na koji način treba da sarađuju PR i Social Media timovi?
Ovladajte veštinama
-
Kako da na vreme prepoznate kriznu situaciju i ono što nosi rizik poslovanju.
-
Kako da adekvatno i proaktivno reagujete na kriznu situaciju.
-
Razumevanje PR strategije za reagovanje u okviru komunikacije ka internoj i eksternoj javnosti, tradicionalnim i društvenim, kao i drugim digitalnim medijima.
-
Definisanje i formiranje kriznih timova.
-
Kreiranje kriznih scenarija.
-
Priprema osnovnih materijala koje morate imati kada izbije kriza, a javi se potreba za kriznom komunikacijom.
-
Definisanje sistema komunikaciranja tokom krize.
TEME treninga
-
Razumevanje različitih vrsta rizika.
-
Uticaj društvenih mreža u krizama.
-
Integracija timova eksternih i internih komunikacija i HR-a.
-
Priprema planova i priručnika.
-
Priprema ključnih poruka.
-
Upravljanje komunikacijom sa medijima.
-
Upravljanje internom komunikacijom.
-
Efikasna komunikacija između rukovodilaca, u krizi.
-
Praćenje komentara na društvenim mrežama, portalima i ostalim digitalnim kanalima.
-
Simulacija hard talk intervjua i izjava u krizi.
-
Kreiranje sadržaja nakon krizne situacije.
PRAKTIČNE VEŽBE
Simulacija realne krizne situacije koja se kompaniji može desiti sa role play* aktivnostima.
(* simulacije sa role play aktivnostima je moguće izvoditi samo u slučaju grupe polaznika)
Aktivnosti tokom treninga
-
Davanje stručnih saveta od predavača Represent Academy sa dugogodišnjim iskustvom u kriznim komunikacijama
-
Snimanje kamerom i davanje individualnih i grupnih povratnih informacija
FORMAT
-
Uživo, dvodnevni trening koji se sastoji iz:
teoretskog dela (jedan dan) i simulacije (drugi dan, prepočuje se minimum deset dana nakon prvog dana). -
Treninzi se mogu raditi individualno ili za grupe.
-
Preporučen broj učesnika je do 15 u grupi.
-
Trening je interaktivan, materijali se prilagođavaju učesnicima, a za simulacije se koriste realne situacije iz oblasti poslovanja.
Treninzi su potpuno prilagođeni klijentu i njegovom poslovanju, posebno u radioničarskom delu.