
Komunikacija ESG praksi: Kako na pravi način?
28. novembar i 5. decembar 2025.
Međunarodno sertifikovan program
TRAJANJE PROGRAMA
28. novembar i 5.decembar 2025.
TERMINI MODULA
petak 10.00-17.00h
LOKACIJA PROGRAMA
Represent Academy
Knez Mihailova 1-3, II sprat
O PROGRAMU
Vaša kompanija posluje transparentno, odgovorno i održivo?
Pratite podatke, spremate izveštaje?
Da li to i komunicirate na pravi način? I da li uz sve to možemo biti i kreativniji?
Saznajte kako da efektivno komunicirate ESG prakse u svom poslovanju i ojačate reputaciju kompanije u ekološkom, socijalnom i korporativnom okruženju.
CILJ naše obuke
Kompanije se sve više suočavaju sa velikim izazovima da svoje poslovanje usklade sa standardima koje diktira ESG. Pronalaženje načina da se efektivno, na kreativne načine komuniciraju promene koje ESG unosi, kao i dobre prakse, u korporativni svet zahteva razumevanje potrebe za izgradnjom imidža odgovorne kompanije i poslodavaca. Nudimo vam međunarodno sertifikovan program sa fokusom na edukaciju o naprednijim kanalima komuniciranja ESG, navigaciju trendova, različitih percepcija, izazova i potencijalnih zamki.
Tokom seminara ćete imati priliku da učestvujete u razmeni iskustava i praksi uspešnog komuniciranja, naučićete kako da nalazite kreativna, ali i efikasna rešenja u komunikaciji u cilju ostvarivanja maksimalnog pozitivnog uticaja na okruženje u kom kompanija posluje.
Šta možete da očekujete:
-
Razmenu najboljih komunikacionih praksi ESG
-
Identifikaciju strategija komuniciranja ESG
-
Razumevanje ESG komunikacije
-
Dobićete ideje kako kreativno predstaviti izveštaje
-
Razmenićete najbolje prakse u predstavljanju rezultata i uspeha ESG putem studija slučaja
ZAŠTO?
dobro osmišljenom komunikacijom.
Pritisci civilnog društva, zainteresovanih strana i pre svega investitora navode kompanije da implementiraju nove standarde, nalaze nove načine da komuniciraju sa svojim okruženjem i predstave se u najboljem svetlu. Izgradnja i održanje imidža kompanije koja brine o klimatskim promenama, globalnom zagrevanju, obezbeđivanju zdravog i sigurnog radnog okruženja i osećaja zajedništva, strukture rukovodstva i sprečavanju korupcije, postaje sve važnija za poslovanje. Međutim, komunikacija ESG praksi je mnogo više od pozicioniranja – pravilno prenete informacije pomažu u upravljanju rizicima, jačanju reputacije, a ujedno i u osiguravanju jasnih pokazatelja finansijske stabilnosti. Dosledna i kvalitetna komunikacija ESG praksi ne samo da gradi poverenje kod investitora i partnera, već omogućava organizacijama da se brže prilagode novim regulativama i tržišnim uslovima, čime se stvara i održiva konkurentska prednost.
Skandali velikih kompanija poput Volkswagena ili H&M-a optuživanih za green washing dokazuju da danas sve kompanije posluju pod budnim okom javnosti koja zahteva odgovornost.
Nakon predstavljanja novih „zelenih“ dizel automobila sa smanjenom emisijom štetnih gasova koji bi doprineli očuvanju životne sredine, kompanija Volkswagen priznala je da je koristila ilegalni softver za merenje emisije kako bi manipulisala rezultatima. Ovo je rezultiralo brojnim tužbama, velikim finansijskim gubicima i srozavanjem ugleda kompanije.
Optužbe vezane za green i blue washing, poteškoće pri prikupljanju preciznih podataka i nedostatak standardizovanih kanala za procenu podataka predstavljaju izazove sa kojima se sve kompanije suočavaju dok teže odgovornom poslovanju. Održavanje i jačanje veza sa investitorima, potrošačima ili širom javnošću u doba interneta i društvenih mreža postaje sve veći, nezaobilazni prioritet za kompanije.
Imidž kompanije gradi se efikasnom, uverljivom,
MODULI
Komunikacija ESG-a - postavljanje temelja
Ovaj modul pruža uvid u evoluciju ESG komunikacija, objašnjavajući kako je CSR prerastao u ESG i zašto su strategije morale da se prilagode savremenim očekivanjima. Kroz jasna objašnjenja ključnih pojmova, izgradnju snažnog ESG narativa i identifikaciju faktora koji utiču na njegovu vidljivost, učesnici će naučiti kako da efikasno komuniciraju ESG vrednosti različitim ciljnim grupama.
ESG storytelling - navigacija trendova, percepcija i zamki
Kako navigirati kroz ESG trendove, percepcije i izazove, i oblikovati relevantne i efektivne ESG poruke razumevanjem javne i investitorske percepcije, upravljanjem kritikama i izbegavanjem „green“ i „blue washinga“? U ovom modulu prikazaćemo kako se gradi kredibilitet kroz transparentnu i podacima potkrepljenu komunikaciju.
Predstavljanje uspeha ESG - studija slučaja u komunikaciji
Ovaj modul će prikazati kako kompanije uspešno grade ESG vidljivost, analizirajući studije slučaja Tesle, BP-a i Volkswagena. Prikazaćemo učesnicima kako da transparentno i autentično komuniciraju ESG inicijative, koristeći podatke i izveštaje za merenje stvarnog uticaja, izbegavajući površno ili performativno komuniciranje.
Usavršavanje ESG komunikacije za ostvarivanje maksimalnog uticaja
Fokusiramo se na ovladavanje ESG komunikacijom, usklađivanje sa korporativnim brendingom i očekivanjima ključnih stejkholdera. Kroz prilagođavanje ESG poruka različitim ciljnim grupama, korišćenje digitalnih i medijskih kanala za povećanje vidljivosti i efikasno upravljanje kriznim situacijama, naučićete kako da ESG komunikaciju učinite strateškom, relevantnom i uticajnom.
STUDIJE SLUČAJA i razmena iskustava:
Electricity 4:0: kompanijski put ka karbonskoj neutralnosti
Case Study: Schneider Electric
Narativ partnerstva: Lekcije iz saradnje Nelt Grupe sa UNICEF-om
Case Study: Nelt Grupa
Od održivosti do ESG; od upravljanja do izveštavanja; od IRO do AI!
Case Study: Hemofarm
Last but not the least - zašto je G (Governance) kritično slovo za uspešan ESG
Case Study: Coca-Cola HBC

NAKON ovog pograma bićete
u mogućnosti da:
-
Razvijete sveobuhvatne strategije za efikasnu komunikaciju ESG-a
-
Kreirate vrednost u komunikaciji ESG inicijativa vaše kompanije
-
Identifikujete i upravljate reputacionim prilikama i izazovima vezanim za ESG
-
Ovladate ključnim principima efektivne ESG komunikacije i izveštavanja
-
Razvijete inicijative za angažovanje stejkholdera i zaposlenih u ESG procesima
-
Maksimizirate ESG rezultate kroz stratešku komunikaciju
KOME je program namenjen?
Ovaj seminar je preporučljiv za menadžere, rukovodioce, stručnjake za komunikaciju i PR, koji su odgovorni za kreiranje, upravljanje ili evaluaciju ESG strategija, kampanja i aktivnosti.
ŠTA kažu naši učesnici:

GORDANA VASOJEVIĆ, MTU
ESG komunikacija je veoma važan aspekt poslovanja. Na koji način i kome komunicirati rezultate su važan deo treninga koji smo pohađali.
Preporučujem trening jer su vrhunsku predavači sa velikim iskustvom koji su na veoma jednostavan i razumljiv način sa velikim brojem primera objasnili suštinu transparentne i efikasne ESG komunikacije.
Naučeno na treningu primenjujemo sa uspehom, a sam sertifikat je internacionalno priznat što je još jedan plus navedenom treningu te ga iskreno preporučujem.

NATALIJA ĐORDAN, MOLSON COORS
Kao neko sa dugogodišnjim iskustvom u odnosima sa javnošću, vrlo sam svijesna izazova koje sa
sobom nosi vrlo zahtjevna i kompleksna ESG agenda. To je bila moja motivacija da se prijavim
za ovaj kurs, kako bih što kvalitetnije i hrabrije komunicirala ESG principe i prakse internoj i
eksternoj javnosti. I upravo to sam dobila, kao i sjajne recepte kako da prepoznam i iskoristim i
prilike i izazove koje nosi ESG u ovom trenutku, ali i u narednom periodu. Moram posebno istaći
predavače koji su bili sjajni i iza sebe imaju dugogodišnje iskustvo u ovoj oblasti i koji su zaista
nesebično djelili i najbolje prakse i bili otvoreni za diskusiju nakon svakog predavanja.

IVANA CUKAVAC, SS&A POWER GROUP
Uspešne ESG inicijative donose konkretne ekološke i društvene benefite. Upravo zato, možda bi nam svima bilo lakše kada bismo znali kako da na adekvatan način komuniciramo te inicijative. Šta da istaknemo, kako da prenesemo glas o održivosti I zapravo kako da kroz svoj primer pokažemo šta sve možemo da uradimo u sve tri oblasti ESG-ija. Moj utisak je da je program Represent Akademije mesto na kome dobijate konkretna znanja i alate za transparentnu i autentičnu komunikaciju svih napora u oblasti zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja. Ono što je za mene možda i najvažnije jeste to što smo naučili kako da identifikujemo i izbegnemo uobičajene zamke poput green washinga i green hushinga, dok smo istovremeno istraživali i najbolje prakse za integrisanje komunikacije ESG inicijativa u komunikacionu strategiju. Ono što kod nas u timu već pokušavamo da uradimo je kako da svo znanje koje smo stekli počnemo da primenjujemo u praksi.
PRIJAVA
Prijave se prihvataju najkasnije do 27. novembra 2025. godine.
Puna cena programa iznosi 400 EUR plus PDV.
Early bird cena do 31. avgusta iznosi 360 EUR plus PDV.
Paket sa učešćem na LSPR programu za prijave do 15.avgusta iznosi 1320 EUR plus PDV.