Employer branding strategija nije isto što i komunikacija employer branding-a
top of page

Employer branding strategija

NIJE ISTO ŠTO I

komunikacija employer branding-a

Ove je možda i najjasnije da smo se ipak dosta pomerili u poslednjih nekoliko godina, a to se desilo kada smo employer branding strategiju odvojili od employer branding komunikacijske strategije. Sada više nije pitanje da su oba važna, a da je ovo drugo je važan deo prvog.

Prenošenje poruke o našem employer brand-u onima koji to treba da znaju I izgradnja percepcije o našem brendu poslodavaca. 

Uloga internih i

eksternih komunikacija

Interne komunikacije i employer branding su oduvek povezane, jer: 

  • Sadržaj koji se interno generiše i u čijem stvaranju učestvuju zaposleni ima veću vrednost

  • Interne komunikacije su često lakmus papir, testiraju šta radi šta ne

  • Ako ne postoji usklađenost poruka koje komuniciramo kroz employer branding i interne komunikacije, šteta po kompaniju I reputaciju je ogromna 

To pak ne abolira odgovornosti sve druge, a pre svega brata blizanca internih – eksterne komunikacije. 

Usled rastuće važnosti internih komunikacija, i postepenog osvajanja njihovog, zasluženog mesta u organizacijama, neobično je značajno ipak ih ne odvojiti skroz od eksternih komunikacija. Njihov usklađivanje je kod komunikacija employer branding-a možda izraženije nego u bilo kojoj drugoj sferi (mada, ipak, ako mene pitate – uvek je važno).

Stoga nije zgoreg podsetiti se

na koja pitanja odgovara

interna komunikacija, a na koja eksterna

i razumeti koliko i kako su povezane.

Interna uglavnom daje odgovore na: 

  • Šta je nama važno, šta su naše vrednosti 

  • Ko smo mi 

  • Kakva je naša kultura 

  • Kakvi su naši ljudi 

  • Da li razumete da mi je privatni život podjednako bitan 

  • Na koji način sve ovo podržavamo 

A eksterna radi isto to, ali ipak malo drugačije: 

  • Šta je vama važno, šta su vaše vrednosti 

  • Ko ste vi 

  • Kakva je vaša kultura 

  • Kakvi su vaši ljudi 

  • Da li razumete potrebu za balansom 

  • Kako sve ovo dokazujete 

Malo kreativnosti nije na odmet

Pokušajte sa ekperimentisanjem u 2024.godini, najveći broj kompanija za employer branding i dalje koristi LinkedIn, Facebook i Instagram, iako dosta koriste video sadržaj skoro da na TikToku nema kompanija koje taj kanal koriste za privlačenje kandidata. Takođe, poigrajte se sa kreativom postova, koristite carousel za objave, istaknite izjave vaših zaposlenih, ne samo lidera već onih koje ističete i na internim portalima, takve priče itekako su korisne i za društvene mreže a i sajt kompanije koji mora biti razumljiv i kandidatima i talentima koje tražite….

Dosta toga je slično, ali 2023. godina je donela i talas novih (ili barem novo starih) alata koje mogu značajno unaprediti komunikacijski deo employer branding-a. Jedan takav su podkasti, format koji beleži rastuću popularnost i u Srbiji. Oni mogu biti interni i zameniti sve one Newslettere i interne malove, slackove, interne grupe. 

Neki popularni u svetu su The Internal Comms Podcast sa Katie Macaulay,  Internal Miscommunications, ovo je limitirani serijal Erike Gudvin i Kit Rajli-Vitigama, Redefining Communications sa Jenni Field, konsultantkinjom za interne ili Do Less Bad, podkast, koji objašnjava kako kompanije mogu da poboljšaju svoje poslovanje radeći, jednostavno, manje loših stvari. 

Možete se upustiti i u avanturu izrade employer branding podkasta, kojih ima jako malo u Srbiji i regionu, a za inspiraciju poslušajte Kick Arse Employer Brand podcastTalk Talent to me ili Ruch Riffs: An Employer Brand Podcast. Naravno, na listi se moraju naći i Netflixova platforma We Are Netflix. 

Jedno je sigurno, poslodavci moraju da sprovode inovativne strategije kako bi privukli i zadržali vrhunske talente, što pokazuje sve veći značaj brendiranja poslodavaca. Komunikacija tu ima važnu, a ponekad i presudnu ulogu. No, deluje da smo spremni za 2024. Šta mislite? 

AUTOR: JELENA MIKIĆ
Director @Represent Academy

bottom of page